Wednesday 4 April 2012

putera kecil saya

Umar dan crayon2 nya

Dina tengah 'tolesh'

ayah dan umar (umar tak pandang plak)

ayah dan dina

ayah dan umar (tak pandang lagi)

ayah dan umar (pandang tempat lain plak)

SwensenS

03 April 2010 adalah hari lahir putera saya..
anugerah Allah yang kedua untuk saya dan suami..
berpeluang melahirkan secara normal..
Alhamdulillah..

putera kecil ini lahir pada jam 3.05 petang,hari sabtu..
kami ke hospital seawal jam 4 pagi kerana turun tanda..
sedang saya syok2 tido..heheh..
kalih badan,terasa seperti terbuang air kecil..terjaga..terpinga..
fikir2 balik sama ada mimpi atau betul..
cuba kalihkan badan lagi..dan..tu diaaa..btul2 kejadian rupanya~

kejutkan incik hubby..
kejutkan bonda yang dah seminggu menetap di rumah saya..kasihan bonda saya..
sedang bersiap2,cik dina pun terjaga..kasihan anak dara saya juga..
tapi alhamdulillah cik dina faham keadaan saya..
cik dina juga tak kesah ditinggalkan bersama uwan kesayangan nya..

berdesup ke pusrawi..'check-in' labour room..heheh..
jam 6 pagi doktor datang check..bukaan dah 2 cm..terus dipecahkan ketuban dan induce..

jam 8 pagi,sakitnya mula terasa..AllahuAkbar..
saya mula resah membetulkan posisi badan agar selesa..
namun,keadaan nya masih begitu..
incik hubby masih disisi membantu menenangkan saya..

jam 11 nurse datang semula..bukaan baru 2.5 cm..
0.5 cm progress untuk 3 jam..aduuuh..sungguh saya tidak tahan..
oleh kerana induce membuatkan pergerakan saya terbatas,kesakitan itu makin menyeksakan..

saya mengalah..minta epidural..
jam 1130 kesakitan makin kurang dan saya boleh tersenyum semula..letih,mengantuk..
akhirnya saya terlelap..
sehinggalah tersedar jam 245 bila nurse bagitau heart beat baby sudah drop..
maybe sebab saya tidur..

check bukaan lagi..kali ini saya yang terkejut..
sudah 9 cm..
whattt??..
saya diingatkan supaya terus berjaga..sudah boleh bersalin..
nervous2..pengalaman pertama bersalin normal..

alhamdulillah,jam 3.05 petang..
putera kecil saya menjengah dunia..
saat tubuhnya saya dakap..sayu rasa hati tak dapat saya ungkap..
saya hulurkan jari..si kecil menggenggam erat jari saya..
AllahuAkbar..bersyukur diberi rezeki oleh Allah..

No comments:

Post a Comment