Sunday 22 July 2012

luar sedar


alarm berbunyi jam 5.15 pagi..hanya saya yang bersahur..
incik suami hanya bersahur air masak..
itu pun di tempat tidur..
haih..bertuah betul..
saya pula hanya bersahur air milo dan biskut lemak..
cukup untuk mengalas perut hingga waktu berbuka nanti.
pesan incik suami minta saya mengejutnya sahur..
seperti tahun2 yang lalu juga..
"abang..bangun sahur"
"ok"..mata incik suami masih pejam
"abang nak minum air kosong ke air manis?"
"bagi saya air biasa"..mata pejam tapi tersenyum2...
"apehal la mamat ni?"..kata saya dalam hati
"banyak la abang punye air biase..cepat la.."
"air suam ek?"..saya bagi guide..tak nak dengar ayat merapu yang masih dalam pengaruh mimpi..
"mmmm..."incik suami angguk..
selesai minum..incik suami lelap balek..
baru la saya bersahur..
bila saya bercerita kepada incik suami petang tadi..
rupe2nya..itu tindakan luar sedar..
tak ingat reaksi nya sebegitu..
dan tak ingat menghabiskan secawan air suam..
macam-macam ragam puasa..heheh

No comments:

Post a Comment