Monday 6 August 2012

Menu berbuka hari ini UPDATE

setiap hari saya kene berhempas pulas memerah otak memikirkan lauk berbuka..
setakat ini..belum sekali pun berbuka dengan lauk segera..
masih gigih dan tekun memasak..
makan pun puas...
cuma nya letih yang amat sangat..
sabtu ahad lepas memang heaven sebab saya pulang ke kampung..
emak lah yang siapkan semua..
saya hanya bantu sikit-sikit..
penat pun kurang...makan pun sedap..bahagia yang amat...
pulang saja ke rumah kami...
tugasan saya pun bermula..
seawal jam 5 lepas bersahur..
saya dah gigih menyiapkan persiapan untuk memasak bekalan anak-anak...
balik kerja juga perlu gigih menyiapkan juadah berbuka...
menu hari ini...roti jala & kari ayam...bendi goreng berlada..tumis air kentang untuk anak-anak...
selagi boleh saya akan buat juadah 2 in 1..
contohnya kari ayam...selain boleh makan dengan roti jala..boleh juga jadi lauk utama...
see...masa jimat..tenaga jimat...
lauk pun jimat..mewah sangat nanti tak habis pula...
tambahan yang makan hanya kami berdua..
2 orang tu pula hanya menambah-nambah...
menampung perut..
selalunya dua-dua tak selera...
kerana dua-dua tu dah kenyang makan di rumah babysitter..
selesai sudah kesah hari ini..
moga-moga saya dipermudahkan urusan memasak hari ini...
mudah-mudahan juadah yang saya sediakan membuka selera
incik suami dan anak-anak saya...
roti jala dah tinggal separuh..sempat stopkan makan kjap untuk snap gambar
kari ayam

sayur bendi goreng berlada

tumis air kentang untuk anak-anak

4 comments:

  1. wahhhhhhhhhhhh... roti jala tu fav sy tapi masih blum pandai nak menjala... heheheh...

    ReplyDelete
  2. huhu...saya pun masih ikut-ikutan...heheh...dah try buat hari tu..cik abg kate ok..so, ok la tuh...

    ReplyDelete