Friday 3 February 2012

Al Fatihah~

suatu masa dulu Allah pernah pinjamkan Hj. Omar dan Hjh. Aminah ini kepada saya dan keluarga...
arwah nenek dan datuk saya
tapi...mereka meninggalkan telah meninggalkan saya
mungkin kebetulan...pada saat genting dalam hidup saya...

nenek (1998)...2 minggu sebelum raya haji..
sebelum sempat saya menunaikan hasrat menghabiskan masa cuti selepas SPM bersama nya

atuk (2007)...
sebelum sempat dia melihat saya bertunang pada Julai tahun yang sama

Mati adalah pasti...Janji Allah itu benar...

yang patah boleh tumbuh..
tapi yang hilang tidak dapat digantikan...

kini..saya ubat kerinduan dengan Umar dan Ameenah ini..
anak bujang dan anak dara saya
tanda kerinduan dan rasa sayang saya yang tiada tolok bandingnya..
saya namakan anak bujang dan anak dara saya
sempena nama kedua mereka...
(dengan persetujuan incik hubby saya)

semoga Umar dan Ameenah saya ini menjadi anak soleh dan solehah...


entry ini saya tulis seawal jam 4.00 pagi...
lantaran rindu yang teramat kepada arwah berdua...
antara sedar dan tidak...
arwah nenek telah meninggalkan saya hampir 14 tahun lalu...
dan atok pula 5 tahun lalu..
serasa masih segar dan manisnya kenangan bersama mereka...
tak pernah luput dari ingatan saya...
moga arwah tenang di sana...
kelak kita berjumpa jua..insyaAllah....
Al-Fatihah..

2 comments: