Wednesday 8 February 2012

my Dee-Dee...

sebelum kami mempunyai cahaya mata sendiri...ini lah si kecil yang selalu saya ulit...selalu saya kelek...selalu saya 'pinjam' untuk menghilangkan kesunyian...kerana kami berjiran...

nama si comel ini Dayang Dayana...orang nya memang se'perkasa' nama nya kerana si comel ini berjuang untuk hidup sejak dilahirkan...

komplikasi pada paru-paru menyebabkan si kecil ini menjadikan hospital sebagai rumah pertama sejak lahir...ibu si kecil ini adalah sepupu saya...setia dan tidak meninggalkan anak dara tunggal ini walau sesaat...berulang-alik dengan luka pembedahan yang masih baru...begitu juga ayahnya...







alhamdulillah...kini si kecil ini telah sembuh sepenuhnya dan sangat-sangat aktif...
berusia 4 tahun...
kawan karib Irdina....
ke mana saja pasti berdua...dan pakat 'baek' punya...



teringat juga :
saya sanggup mengambil cuti menjaga Dayana ketika dia tidak sihat...
bergilir dengan sepupu saya...
sangat tidak sanggup mengenangkan bagaimana taska menguruskan anak saudara saya ini...
anak kecil yang tidak sihat tidak dikejutkan untuk bangun menyusu...
EBM juga dipulangkan sepertimana dihantar awal pagi...
dengan alasan si kecil asyik tidur sahaja...sampai nya hati mereka....

No comments:

Post a Comment