Sunday 5 February 2012

Kifarah

saya ditimpa musibah jumaat lalu...
bilik saya di office...telah dimasuki orang jahatttt...
eee...jahat betul itu worang....
antara barang-barang yang telah ghaib ialah....
satu : external hard disk 500GB unit aset
dua : duit anak-anak...tabung RM 5 yang saya wujudkan...
jumlah sehingga tarikh ia ghaib ialah RM 100...
baru je saya nak bank in hari jumaat..


seorang rakan berkata begini "okay lah tu...kira macam kifarah"..
saya pula "gulp...kifarah???"
(dalam hati..alhamdulillah Allah tidak lupa kan saya)

ketika saya pandang semula muka rakan itu...
dia tersenyum...sinis betul senyuman nya...
masih mengulangi perkataan yang sama...

saya tahu...
dia hanya menyindir...
menggunakan modal agama...

alhamdulillah...
Allah mengirimkan orang sebegitu untuk mengingatkan saya...
yang kasih sayang Allah tidak pernah putus pada hamba Nya..


Alhamdulillah...
Allah kelu kan lidah saya untuk membalas kata-kata rakan itu..
jika tidak..pasti ada yang sengketa...

biar lah...tidak busuk nama saya dengan kata-kata nya itu...
biar lah...saya redha...

untuk rakan itu : 
Alhamdulillah...Allah sayangkan saya...(kau ade????)
Alhamdulillah..kifarah untuk dosa-dosa saya...
walaupun saya tidak pernah mengambil harta kontraktor...
(kau camne???)
hik hik...


2 comments:

  1. sangat jahat itu org...!!
    xpe, insyaAllah Allah akan gantikan benda lain yg lebih baik untuk kak ngah.
    bersangka baik dengan Allah...=)

    ReplyDelete